Nytt tilbud i GHK

BRUKSHUNDPRØVE KL D

Kurs og frivillig prøve

BRUKSHUNDGRUPPA i GHK ble etablert for å gi et tilbud til medlemmer med spesiell interesse for brukshundsport. Siden starten i 2020 har gruppa tilbudt kurs og aktiviteter som har blitt tatt veldig godt i mot av medlemmene. Nå tar gruppa ett steg videre og tilbyr et kurs- og treningsopplegg som skal føre fram til BRUKSHUNDPRØVE KL D.

Instruktørene

BIRGIT ODDE HUSOM er hovedinstruktør for kurset. Utdannet NKK-instruktør II Lydighet, godkjent Testleder Funksjons-analyse, MH og K-test (mental- og adferdstrening hos hunder). Konkurrert i alle lydighetsklasser samt i bruksøvelsene sporsøk og rundering, i tillegg til i Rallylydighet, kl III.

KRISTIN LINNERUD FOSS skal assistere Birgit gjennom hele kurset. Kristin er det første medlemmet i GHKs historie som har kvalifisert seg til og deltatt i,  NM i BRUKSHUNDSPORT, SPOR (2022). Der ble hun kåret til «Årets beste debutant». Hun har i tillegg trent fram egen hund til championat både i Lydighet og Rallylydighet.

BRUKSHUND KL D består av to deler

Fullstendig NKK-regelverk finner du HER!

KURS- OG TRENINGSOPPLEGGET

KURSSTART SØNDAG 27.11.2022. KL 15.00, i hallen på Raufoss, Bureiservegen 7.       Orientering fra instruktørene pluss litt lydighetstrening. Videre trening i BRUKS-         HUNDLYDIGHET blir også i hallen på Raufoss på flg datoer og klokkeslett:

2022: Som nevnt oppstart søndag 27.11., kl 15.00. Trening onsdag 7.12., kl 19.00.          2023: Onsdagene 18.1. og 1.2., kl 19.00 begge dager.  Søndag 19.2., kl 15.00.                           Onsdagene  1.3., 15.3. og 29.3. Alle tre dagene kl 19.00.

Treningen flyttes utendørs ca påske 2023 (vær og føre) og konsentreres                        om SPESIALØVELSENE SPOR OG FELTSØK. Det blir to helgesamlinger (lørdag            og søndag). Datoer for samlingene settes seinere, og i samråd med deltakerne.

✅ Kurset avsluttes med en frivillig BRUKSHUNDPRØVE KL D. Dato for prøven er             foreløpig satt til 3.6.23 (NKK-godkjenning før den fastsettes endelig)

✅ For å få utbytte av kurset bør du ha grunnleggende lydighet på hunden i tillegg         til å ha trent litt apportering

✅ Kurspakken koster kr 4.000.- for medlemmer i GHK og kr 4.800.- hvis du ikke er         medlem. Betales i to terminer. Kr 2.000.- (kr 2.400.- ) betales før kursstart den             27.11.22. Resterende betales innen 1.3.2023. Når du melder deg på binder du             deg økonomisk til  hele kurspakken. Avgiften for frivillig Brukshundprøve                     kl D betales av den enkelte kandidat. Max 8 deltakere får plass på kurset.

🐾

Lurer du på noe?