RUNDERING for VIDEREGÅENDE

Da GHK, Brukshundgruppa, tilbød kurs i grunnleggende RUNDERING i 2021, ble plassene raskt fyllt opp. Det ble hele tre kurs i løpet av året. Deltakerne lærte først og fremst det helt grunnleggende. Trening på de forskjellige momentene hadde prioritet. I kurset FELTSØK FOR VIDEREGÅENDE tar vi et steg videre. Målet med dette kurset er å sette sammen alle momentene til en hel øvelse. Hunden skal løpe ut fra fører og søke etter figurant,  varsle funn ved å apportere bitt og deretter vise fører hvor figuranten ligger. Vi skal også snakke om hvordan du legger opp et treningspass, og om bruk av vind og terreng.

For å delta på kurset er det et krav at hunden apporterer! Et annet krav er at ekvipasjen har gjennomført gunnleggende opplæring i rundering, enten i GHK eller hos andre aktører.

Pga at det fremdeles er tidlig på året tas det et bitte lite forbehold om vær- og føreforhold. Rundering i snø er ikke så greit.

INSTRUKTØR: BIRGIT ODDE HUSOM

NÅR: Lørdag og søndag 23.4. - 24.4.2022

HVOR: Kunngjøres før kurstart, men i  Gjøvik-/Totenområdet

KRAV: Hunden må apportere, og ekvipasjen må ha gjennomført grunnleggende opplæring i rundering

PRIS: Kr 1.300.- for medlemmer i GHK, og kr 1.700.-  for øvrige

INSTRUKTØR: Birgit Odde Husom,  birgit.instruktor@gjovikhundeklubb.no

☑️   KUN 7 EKVIPASJER FÅR PLASS PÅ KURSET.

Glimt fra ett av GHKs nybegynnerkurs i 2021