SMELLER

En annerledes hundesport

Bildet: ULRIK er kun 11 uker gammel, men har allerede startet sin Smeller-karriere.

KURSET ER FULLTEGNET!

Luktesansen er hundens kraftigste verktøy! I Smellersporten utfordrer vi denne. Hunden lærer å søke opp og markere skjulte objekter. Disse er ofte ikke er større enn "hodet" på en fyrstikk. Gjerne gjemt sammen med andre ting som også har sin egenlukt. Kurset er praktisk rettet, men innledningsvis i den første samlingen gis det også nødvendig teori. Temaene er: 🐾 Hvordan man vekker hundens interesse for å søke🐾 Hvordan ekvipasjen samarbeider under søk 🐾 Markeringstrening og 🐾 Innledende "banesøk".

TRULTE (8 år) har holdt på ei stund. Her trener hun på presise markeringer.

✅ Kurset skal gi ekvipasjene grunnleggende opplæring i øvelsene til Smeller klasse 1.

✅ Lørdag 17.2. og søndag 18.2.2024.  Begge dager kl 13.00 - 17.00. Tirsdag 20.2. kl 17.00 - 18.00, er siste kurskveld. Fra fra kl 18.00, legges det opp til at deltakerne skal bli kjente med aktive i Smellergruppa. Kursdeltakere som ønsker det kan ta ei treningsøkt sammen med de aktive.

✅ Hallen på Vestby Gård, Dalborgveien 261, Gjøvik

✅ Medlem i GHK kr 1.000.-/ikke medlem kr 1.300.-. Prisene er pr ekvipasje (eier og én hund). Ekvipasjer som ønsker å ha med 2 hunder betaler halv pris for hund nr 2. Max 8 deltakere får plass på kurset. BLI MEDLEM!

INSTRUKTØRER: Berit Solberg og Steinar Pettersen

KONTAKT: berit.solberg.gjovikhundeklubb@gmail.com

Plassbegrensning! Max 8 deltakere (ekvipasjer) får plass på kurset.