FELTSØK

🐾

KURS FOR NYBEGYNNERE  7.5. - 8.5.2022

Det er første gang GHK tilbyr et slikt kurs. Det er beregnet på nybegynnere og tilpasset hunder av alle slag og i alle aldre. Det er ikke noen spesielle kvalifikasjoner som kreves, men APPORTERING er jo viktig i feltsøk. For å få best mulig utbytte av kurset, er det en stor fordel om hunden er interessert i gjenstander i tillegg til at den kommer tilbake til fører på innkalling.
INSTRUKTØR: ANNIE ELISABETH BRÅTEN

NÅR: Lørdag 7.5. - søndag 8.5. 2022.  Kl 10.00 - ca 16.00 begge dager.

HVOR: Trevassvegen, Reinsvoll (vegbeskrivelse sendes påmeldte)

KRAV TIL EKVIPASJEN: Ingen spesielle, men hunden må være interessert i gjenstander og komme tilbake til fører på innkalling.

PRIS: Kr 1.350.- for medlemmer i GHK og kr 1.750.- hvis du ikke er medlem.

INSTRUKTØR: Annie Elisabeth Bråten, annieelisabeth68@gmail.com

OBS!  Kun 5 ekvipasjer får plass på kurset!

FELTSØK går ut på at hunden skal finne gjenstander som er lagt ut i et definert felt i skogen. Når gjenstanden er funnet tar hunden den med tilbake til fører (apporterer). Feltsøk er en spennende hundesport for både hund og fører. En flott aktivitet for hele familien.

FELTSØK kan man holde på med først og fremst fordi det er utfordrende og morsomt, men det er også en hundesport der det arrangeres ´konkurranser. Feltet det søkes i er et oppmerket, overtråkket område av en bestemt størrelse. Det blir lagt ut 4 gjenstander (f.eks. en hanske, lue, el.). Hund og fører har 5 minutter til rådighet til å finne gjenstandene.

Snutter fra YouTube